IRCForumu.ORG   çatla net
Goygoy


Motorlu Taşıtlar Bölümü Motorlu taşıtlara dair tüm konulara bu başlık altından ulaşabilirsiniz.

Ağaç Şeklinde Aç3Beğeni
  • 1 Post By KriminaL
  • 1 Post By Eru
  • 1 Post By KriminaL

 
 
Seçenekler Stil
Alt 28 Kasım 2022, 15:25   #1
BANLI ÜYE
KriminaL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

Standart Arabaların Arka Koltuğunun Ortasında Bulunan Tümseğin

Arabaların Arka Koltuğunun Ortasında Bulunan Bu Tümseğin Aslında Çok Önemli Bir Görevi Olduğunu Biliyor muydunuz?


Arabaların arka koltuğuna oturduğunuzda ortasındaki çıkıntı sizi de rahatsız etti mi? Herkesin en az bir kere ayağının takıldığı bu çıkıntı aslında ne? Gelin anlatalım.
Bu tümsek, aslında aracın altından şaftın geçmesi için ayrılan alan sonucu oluşuyor. Bu tümseğin ismine de "şaft tüneli" diyoruz.

Öncelikle bu sistemle alakalı kısa bir bilgi verelim. Şaft; arkadan itişli arabalarda motorun gücünü arka tekerleklere taşıyan bir aktarım organı. Önden çekişli araçlarda böyle bir aktarıma ihtiyaç olmadığı için orta kısımdan arkaya giden bir şaft bulunmuyor. Madem önden çekişli araçlarda böyle bir aktarım organı yok, neden benim arabamda da bu tümsek var diyenleriniz oldu mu? Evet, önden çekişli araçların çoğunda da bu tümsek yer alıyor. Gelin, şaft tünelinin ne olduğuna yakından bakalım.

Çoğu önden çekişli arabalarda şafta ihtiyaç olmamasına rağmen neden şaft tüneli bulunuyor?




Elbette her önden çekişli arabada şaft tüneli bulunmuyor, ancak çoğu önden çekişli arabada bu tünel yer alıyor. Çünkü bu tünel, şaft kullanılmıyor olsa da üreticilere büyük kolaylıklar sağlıyor.

Önden çekişli arabalarda bu tünel, üreticiden üreticiye farklılık göstermekle birlikte genel anlamda tesisat boşluğu olarak kullanılıyor. Aracın egzoz hattıyla birlikte elektrik, yakıt, fren gibi sistemlerinin hattı da bu tünel üzerinden geçiriliyor. Bazı marka araçlarda sadece egzoz hattı geçirilebildiği gibi bazılarında hepsinin geçirildiğini görüyoruz.




Şaft tünelinin tesisat boşluğundan bile daha önemli bir amacı var: Sağlamlık






Bir arabanın alt kısmı sağlam olmalıdır. Bütün ağırlığı alt kısmın çektiği yetmiyormuş gibi girilen çukurlar, hızlı yapılan kalkışlar ve daha sayamayacağımız pek çok şey alt kısma ağırlık yükler. İşte çoğu araba üreticisi bu alt kısmı daha da sağlamlaştırmak için aracın tam ortasından yarım bir boru hattıymış gibi geçen şaft tünelini saklamak isterler. Bu eğim, aracın ortasında kolon varmış gibi önemli bir dayanıklılık sağlar.





Elinizde bir kağıt tomarı olduğunu düşünün. Tomar düz haldeyken bükmek çok kolaydır. Ancak bu tomarı kenarlarından büküp yarım silindir haline getirirsek onu bükmek çok daha zor olacaktır. İşte şaft tüneli de araca tam olarak bu prensiple sağlamlık katıyor.


Şaft tüneli olmayan arabalar sağlam değil mi?





Elbette buradan böyle bir anlam çıkmamalı. Bazı üreticiler arka koltukta daha fazla konfor sağlamak için şaft tüneli yerine daha farklı sağlamlaştırma yöntemleri ekliyor. Özellikle daha yüksek araçlarda alttaki parçaların saklanması daha kolay olduğu için aracın içinden geçen bir şaft tüneline ihtiyaç olmayabilir.






Keyifli Forumlar Dilerim.






Alıntıdır:
Eru bunu beğendi.
 
Alt 28 Kasım 2022, 15:27   #2
Kayıtlı Üye
Eru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

Standart

Çok güzel bir konu olmuş. Eline sağlık.

KriminaL bunu beğendi.
 
Alt 28 Kasım 2022, 15:46   #3
BANLI ÜYE
KriminaL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

Standart

Alıntı:
Eru Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Çok güzel bir konu olmuş. Eline sağlık.


Tsk ederim @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Eru bunu beğendi.
 


Şu anda bu konuyu görüntüleyen etkin kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 ziyaretçi)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB kodu Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Kapalı



Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 14:07.